TerUskAn KehiDupAn | CabAraN dUniA

Tempuh Dengan Berani Walau Sesukar Mana

hari ni aku dari pagi kuar jejalan....memandangkan aku tinggal sorang kat umah sebab member aku g tabligh...so...tanpa teragak2 aku menerima pelawaan akak aku nak trun kl...so...pagi tasi dalam kul 10 lbh ..akak aku amik aku kat UNITEN(GENERATES PROFESSIONAL)...wahhh.....ahhahaha

pas akak aku amik aku...kami trus bergerak ke destinasi pertama...jalan tun razak...ke jalan sultan ismail..hahah...aku lupa....alaaa...yg dekat ngn sogo tu..yg banyak jual kain tu..haaa.yg tu r kami g...mak aku nak bli telekung,tudung..sama r ngn akak aku...disebabkan tempat tu kebanyakkan kain tuk perempuan...aku n ayah aku dok tepi je...aku try gak r usya2 awek...tapi xda r...stakat men jeling2 je...whhahahah....lama gak r dok kat situ...dah nama perpempuan..bukan nak kata...mmg lama la kalau tempat cam tu...terpaksa la aku tahan perut aku yg x bekpes lagi nih.....pas satu..g kedai yg laen....yg paling lama dorang g kdi...dorang g kat gulatis....mak aih.,....aku melopong r duk kat luar kedai kain tuh....lama tol dorang g....last2....2 jenis kain je yg bli...adeh...penat aku tggu....kat tepi kedai tu ada satu kedai makan nama dia restoran insaf....hahahni ada cite pasal restoran ni...doktor akak aku g makan kat kedai tu...cam besa r..lunch...pas makan g bayar....pas bayar doktor tu cakap...mmg insaf makan kat kedai tu..hahahahha....mhal gle makanan die....xsedap lak tuh....hahahahahah.....nasib aku xmasuk nak menjamah sedikit kuih...

pastu kami g sogo...makan kat FC(food court) die...aku makan nasi briyani ngn air carrot susu(feveret)....tapiiii.......xpuas langsung makan...nasi xsedap...lauk pon xsedap...air die xrasa susu pon...mangkok tol la......makan je la....dah tu la rezeki aku ari tu..patutnya aku xmakan nasi...ngah diet la.....tapi...mak aku cakap makan la...satu ari je....pas makan kami g jejalan dalam sogo...g kat tempat pinggan mangkok...mak aku bli pe tah..nak wat hiasan dalam almari ....lawa gak r...tapi harga mahal....kami trun lak kat tingkat 3...wahhh...ada jualan kembali ke sekolah...akak aku blikan anak buah die barang2 sket...heheh...baik x akak aku..aku pon baik..just xda duit nak blikan je...pastu trun lagi satu tgkat..ha...ni la destinasi aku....aku nak cari wallet baru...dapat la wallet yg harga die RM88.90....heheh...tapi ada diskaun...aku dapat RM44.90......brand german...hehehe..blagak la plak...pastu aku dapat bli baju selai....akak aku pon bli baju gak....haaa...pastu kami berangkat ke kereta...nak g masjid kg. baru....solat zohor...

pas solat zohor..pengembaraan kami tidak berakhir lagi...cewahh...kami trus menuju ke putrajaya....singgah sebentar di masjid...akak aku daaaa....nak amik gambar....nasib la ada photographer yg power angle2 gambar nig...sume lawa gambar..hahahah......yeah...it's me....pastu masuk masjid...lagi setengah jam masuk asar...tggu punya tggu...dah asar....pas solat..kami g kat luar masjid tuh....ada banyak booth....ada pe tah....akak n mak aku bli lagi tudung kat situ...huuuu.........cakap pasal tudung nih...nak cari awek yg bertudung sopan laaa.....odette....ko macam ni x..huuuu...pastu makan ...pastu balik uniten dah...huuuu......

sekian....tschuss

0 comments:

~EmaS DuNiA~

Prince Network Community

Prince Network Forum Community
Prince Network Blogger Community

~take ur number~

~TimE Is GolD~

~comment box~


ShoutMix chat widget

~TenTang Ku~

:~Nama diberi MUHAMMAD HAFIZ BIN MOHAMAT

:~Saya tinggal di emm...malas nak tls alamat...melaka sudeyh..

:~no fon aku...017*******(nak pm aku).ni no sampai bile2

:~email bob_predator2002@yahoo.com ..ni email tuk sume...fs,fc,ms,tagged,flickr,n ym...

:~saya bersekolah di...ehh..sekolah lak...ada kat UNITEN laa...

~pengikutku~