TerUskAn KehiDupAn | CabAraN dUniA

Tempuh Dengan Berani Walau Sesukar Mana

setelah jiran2 universiti yg len mengambil langkah untuk cuti setelah beberapa orang pelajar meraka dijangkiti HIV +ve.....ehhhhhh....bukan2...H1N1 +ve la...ishk....kini giliran UNITEN plak cuti...tadi kul 12...aku abis kelas...balik la ke amanah(apartment aku)....agak terkejut sbb ramai budak2 berpusu2 kluar....bagai kambing kluar kandang...beramai2 meragut rumput....(wat peribahasa sendiri)...kemudian datang seorang kawan aku(CHIKARA@PaaN) menegur aku sambil berkata2..."wahai kawanku yg hensem...kita sume kn g DSS(DEWAN SERI SARJANA).....lol...aku berkata....sambung lagi..."nak wat pe g sana", aku berkata....beliau menjawab...."adeh..cik nizam suh...resident wat pengumuman sume dak2 amanah g DSS".....dalam ati aku berfikir...wahhhhhhhhhhh..cuit lebih..wahahahahaha....tetapi ..aku ingt sume dak amanah je...skali tunggu sket....upenye sume dak2 uniten..wakakakakakaka.......ni kompem cuti..pengumuman mengejut...(xterkejut pon)....cume yg aku tekejut..sorg rakan aku adalah salah sorg dari 3 org yf dijangkiti H1N1 +ve....."ya ALLAH...kau sembuhkan la rakan2 ku dan semua umat mu yg dijangkiti virus akhir zaman ini ya ALLAH..sesungguh nya hanya kepada engkau lah kami memohon"..aminn......tapi....aku pelik...bile NC umumkan ada 3 org budak uniten kn H1n1 +ve....ada ke mangkok2 hayun ni....mangkok2 tandas ni g clap....tepuk tgn...hawau tol....org sakit..die tepuk tgn..kn kat korg baru taw....cm ne seksa kn..ishk2.....tp....di atas kesempatan ni..leh la aku study tuk test n tolong parent aku kat umah..yeahhhhh..best2....lagi2 anak buah aku..geram.....hahahaha.....rasa nk buh la pic die..ekeke..jap2.....alaaaaaaaaaaa.....dpt gmbr die yg xcomey lak..hahaha...ni gmbr lama..latest ada dalam kamera akak aku...adeh........

KESIMPULAN:sesuatu perkara yg ALLAH jadikan..ada hikmahnya...dan...sesuatu yg berlaku...ada baik buruknya....renung2kan..dan..selamat beramah~~

Tschuss~~

0 comments:

~EmaS DuNiA~

Prince Network Community

Prince Network Forum Community
Prince Network Blogger Community

~take ur number~

~TimE Is GolD~

~comment box~


ShoutMix chat widget

~TenTang Ku~

:~Nama diberi MUHAMMAD HAFIZ BIN MOHAMAT

:~Saya tinggal di emm...malas nak tls alamat...melaka sudeyh..

:~no fon aku...017*******(nak pm aku).ni no sampai bile2

:~email bob_predator2002@yahoo.com ..ni email tuk sume...fs,fc,ms,tagged,flickr,n ym...

:~saya bersekolah di...ehh..sekolah lak...ada kat UNITEN laa...

~pengikutku~