TerUskAn KehiDupAn | CabAraN dUniA

Tempuh Dengan Berani Walau Sesukar Mana

pertama,kedua,ketiga...tiada satu pun perasaan aku dibalas..hanya yg aku mahu hanyalah cinta setia...tetapi...aku sendiri sampai sekarang masih tidak tahu apakah itu cinta...apakah cinta?..100 orang ditanyakan soalan ini...100 jawapan yang berlainan...tidak siapa dapat mendefinisikan apakah itu cinta..bagi diriku...cinta adalah sebuah perasaan yang agung yang dikurniakan oleh ALLAH kepada kita.....dan..bagaimanakah kita bermain dengan cinta..adakah kita perlukan cinta...ya...kita semua manusia tidak kira apa jenis perlukan cinta...dan ..bagiku..aku hanya ada dua cara bagaimana cinta itu dimainkan...pertama...cinta dimainkan bersama2 dengan nafsu...dicampur-adukkan kedua2nya lalu terciptalah cinta terlarang sesama insan..berpegangan tangan sesama bukan muhrim...berzina tanpa mengingati susulannya...janin-janin anak luar nikah dibuang begitu sahaja tanpa perikemanusiaan....binatang kah anda diluar sana?..apakah anda fikir tentang amanah tuhan itu kepada kita...sungguh kejam...umat akhir zaman yg pelbagai faedah, pelbagai ganjaran yang dikurniakan tuhan kepada kita....sehinggkan nabi ibrahim a.s sendiri ingin memimpin ,memiliki sendiri umat akhir zaman ini...tetapi kita semua tidak sedar kerana kita tidak nampak sendiri bagaimana bentuk dosa itu...subhanallah..ALLAH maha kuasa...disebalik cinta ini..ada lagi satu cinta yang aku mendefinisikan sebagai cinta suci...cinta yang dimainkan bersama2 dengan akal fikiran yang suci...digaulkan bersama dan terjadilah cinta suci..mata bertentangan lalu perasaan yang sukar digambarkan menusuk kekalbu..lalu timbul tanda tanya didalam kepala..adakah aku sedang bercinta?..apakah itu cinta?....hebatnya cinta ini adalah sesuatu yang tidak dapat kita nilaikan...dan...cinta ini adalah anugerah yang tidak terharga daripada ALLAH kepada umat-NYA.....


nukilan:MUHAMMAD HAFIZ BIN MOHAMAT

0 comments:

~EmaS DuNiA~

Prince Network Community

Prince Network Forum Community
Prince Network Blogger Community

~take ur number~

~TimE Is GolD~

~comment box~


ShoutMix chat widget

~TenTang Ku~

:~Nama diberi MUHAMMAD HAFIZ BIN MOHAMAT

:~Saya tinggal di emm...malas nak tls alamat...melaka sudeyh..

:~no fon aku...017*******(nak pm aku).ni no sampai bile2

:~email bob_predator2002@yahoo.com ..ni email tuk sume...fs,fc,ms,tagged,flickr,n ym...

:~saya bersekolah di...ehh..sekolah lak...ada kat UNITEN laa...

~pengikutku~